Defensor de la ciutadania - Marratxí.es

Defensor de la ciutadania

DCM_Circular_hz_def (web)

Presentació del Defensor

Per acord unánime dels grups amb representació municipal, vaig ser nomenat en el Ple de gener de 2018 Defensor de la Ciutadania de Marratxí; i en el Ple Municipal de febrer vaig prendre possessió com a primer Defensor d’aquesta nova institució del nostre Municipi.

El Reglament del Defensor o Sindic de Greuges de Marratxí regula i desenvolupa l’àmbit d’actuació i les funcions del DCM. Del mateix es desprèn com a objectiu principal ser canal de diàleg, estudi i seguiment dels problemas i inquietuds  que viuen els  ciutadans i ciutadanes de Marratxí davant  l’Administració municipal

Però més enllà d’aquest Reglament el Defensor vol ser un element de suport i orientació per els ciutadans i també contribuir a la millora de l´administració local; fent propostes i recomanacions que afavoreixin les condicions de la qualitat de vida de la població i fent-les arribar a les àrees, organismes i entitats municipals corresponents. Tota aquesta tasca ens permetrà obtenir una auditoria externa dels processos administratius i de la gestió municipal.

Amb l’agraïment al suport, de tota la Corporació, dels funcionaris i de totes les àrees de gestió municipal i amb la confiança dipositada pels ciutadans i ciutadanes de Marratxí, emprenc amb la major il·lusió i compromís aquesta tasca de representació ciutadana.

Qué és el DCM

El Defensor de la Ciutadania de Marratxí es una Institució Municipal independent i autónoma a l’acció de la gestió municipal amb l’objectiu i l’esperit de defensar i salvaguardar les llibertats i drets fonamentals dels ciutadans i ciutadanes, en qüestions relatives als serveis prestats per l’Ajuntament de Marratxí a través de les seves árees.

El Defensor de la Ciutadania pot intervenir bé per sol·licitud dels ciutadans i ciutadanes També pot intervenir per iniciativa pròpia, o d´ofici, quan entengui que l’administració municipal pot produir directa o indirectament una vulneració dels drets de la ciutadania.

El Defensor dur a terme les funcions de representació, investigant i resolent els expedients iniciats i les queixes formulades.

Qui pot dirigir-se al DCM

Qualsevol persona física o jurídica que demostri un interés legítim relatiu a l’objecte de la queixa, respecte a l’Administració Municipal podrá adreçar-la al Defensor, (tot i que no estigui empadronat al municipi, així com no serà cap impediment la nacionalitat, la residència, la minoria d’edat, la incapacitat legal, ni l’internament en un centre penitenciari o de reclusió) per sol.licitar la seva intervenció, sense restricció de cap mena, amb l´única excepció d’aquelles persones amb dependència funcionarial o laboral de l’administració municipal o dels organismes dependents, en aquelles qüestions relatives a l´àmbit de les relacions laborals o de servei.

Totes les actuacions del Defensor són gratüites per a la persona interessada.

Les decisions i les resolucions no podrán ser objecte de recurs de cap mena, sens perjudici dels recursos administratius o jurisdiccionals que procedeixen contra l’acte, la resolució o l’actuació que hagi motivat la queixa i la seva intervenció.

Quan no intervé el DCM

El Defensor de la Ciutadania no pot intervenir quan les reclamacions es relacionen a l’àmbit d’actuació de competències de l’Ombudsman europeu, el defensor/a del Poble o el síndic de greuges de les Illes Balears; en aquests casos s´han de trametre a aquests.

Igualment, tampoc intervendrà sobre qüestions que són conegudes pels jutjats o tribunals de justicia i si la intervenció dels tribunals o jutjats es produeix quan el Defensor de la Ciutadania hagués iniciat les seves actuacions, aquest haurà de suspendre els tràmits que hagi pogut començar.

Tampoc pot intervenir quan es manifesta mala fe o ús abusiu del procediment, amb l’interès de pertorbar l’administració i quan no s’aprecia interès legítim o no s’indica la persona interessada.

Com tramitar les queixes i suggeriments

S’han de presentar per escrit o verbalment. En tot cas haurà de quedar constància del nom i llinatges, el DNI i el domicili de la persona interessada, telèfon i e-mail si es dóna el cas, així com la seva firma.

Les queixes han d’acompanyar-se amb els documents i els mitjans de prova que les fonamentin i que s’estimin adients per acreditar-les.

Les queixes es poden lliurar en persona a les unitats de registre municipals, o per correu electrònic defensor@marratxi.es

No es poden presentar queixes de les quals hagi transcorregut un any des que la persona afectada va tenir coneixement de la conducta o dels fets susceptibles de motivar una queixa. No obstant això, quan l’inici de les actuacions és d’ofici no existeix cap termini.

Com contactar amb el Defensor


Les persones que  desitgin presentar les seves queixes verbalment i presencialment poden dirigir-se als llocs i horaris establerts d’atenció del Defensor de la Ciutadania de Marratxí:

Ajuntament de Marratxí
Carrer de n’Olessa, 66
-  dimarts 10  a 12h

OAC Es Pont dInca
Avinguda Antoni Maura, 56
Edifici Erika, planta baixa
- dijous 16 a 18h


Ús de Cookies

Aquest lloc web utilitza Cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, cliqueu l`enllaç per a més informació. ACEPTAR