Reclamacions de consum - Marratxí.es

Reclamacions de consum

RECLAMACIONS DE CONSUM

Les reclamacions de consum  es poden presentar a l’ Oficina d’Atenció al Ciutadà de Sa Cabana. En aquesta dependència municipal ajuden als consumidors a emplenar la sol·licitud, la registren d’entrada i l’envien a la Direcció General de Consum del Govern Balear. L’imprés de sol·licitud es pot descarregar de la web de la Direcció General de Consum.

Els ciutadans també tenen l’opció de demanar cita prèvia al telèfon 900 166 000 per anar a les oficines de la Direcció General de Consum, situades al carrer Jesus, 38 A de Palma on rebran un assessorament més especialitzat que a l’OAC de Sa Cabana.

És especialment recomanable demanar cita prèvia per anar a les oficines de la Direcció General de Consum en el cas que la queixa sigui contra les empreses de telefonia Vodafone o  Movistar, perquè la Direcció General de Consum té un acord amb aquestes empreses de telefonia pel qual poden fer una mediació directa entre el consumidor i l’empresa mentre el ciutadà és a les oficines de la Direcció General i d’aquesta manera resoldre el problema sense necessitat d’obrir cap expedient.

Les reclamacions les han de presentar ciutadans particulars (no poden ser empreses) i han d’anar dirigides contra empreses (no contra altres ciutadans). Si la queixa és contra bancs o contra asseguradores, no es pot presentar la queixa a l’OAC ni a la Direcció General de Consum, perquè no tenen competències, sinó que hi ha uns procediments específics (enllaç 2)  per a aquests casos.

Arbitratge de Consum

Hi ha moltes empreses que estan adherides al Sistema Arbitral de Consum. Això significa que si un ciutadà té un problema amb alguna d’elles, enlloc de fer una reclamació de consum o de denunciar l’empresa als jutjats, li convé més acudir a un procés d’arbitratge. Fer-ho és molt senzill: basta emplenar una sol·licitud a les oficines de la OAC de Sa Cabana o de la Direcció General de Consum i adjuntar tots els documents dels què es disposi sobre el tema.

El resultat d’aquest procediment és un laudo arbitral que té el mateix efecte que una sentència judicial, però amb els avantatges que té una tramitació més senzilla i no té cap cost econòmic ni pel consumidor, ni per l’empresa. La Direcció General de Consum manté actualitzada una llista amb totes les empreses adherides al Sistema Arbitral de Consum.

Reclamacions més freqüents

La majoria de les reclamacions i sol·licituds d’arbitratge presentades a l’OAC de Sa Cabana estan relacionades amb els serveis de telefonia i internet. També n’hi ha moltes a companyies aèries, venta a domicili, tallers mecànics, venta de vehicles de segona mà etc

Actualment, es fan moltes consultes sobre les clàusules sol de les hipoteques. La Direcció General de Consum ha preparat un text informatiu per als usuaris interessats en aquest tema, que explica com saber si una hipoteca té o no clàusula sol i com reclamar que es tornin els diners pagats de més, si és el cas.

Teixit associatiu

Actualment el teixit associatiu que fa feina en l’àmbit de la defensa dels consumidors està molt minvat per la falta de recolzament de l’administració però la voluntat es donar-li una empenta ja que es considera que la participació ciutadana es vital en aquest sentit i molt més propera a la població.

Per a més informació sobre els drets dels consumidors i com exercir-los, podeu visitar el Portal del Consumidor.

Ús de Cookies

Aquest lloc web utilitza Cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, cliqueu l`enllaç per a més informació. ACEPTAR