Comunicat de Participació Ciutadana | Marratxi.es

Comunicat de l’àrea de participació ciutadana

• 1 octubre 20151/10/15

Compromesos en el foment de la participació de les associacions veïnals, el nou equip de govern representat pel regidor de Participació Ciutadana, ha mostrat des del primer dia la seva voluntat de col·laboració i suport per a les activitats. Les entitats socials del municipi ajuden a dinamitzar els diferents nuclis i poblacions de Marratxí, i es vol potenciar.

La salubritat i seguretat dels nins és prioritària

L’Associació de Veïnats Nova Cabana-Son Macià ha mostrat la seva disconformitat amb les mesures que s’han pres des de la regidoria de Participació Ciutadana, en coordinació amb la direcció del CEIP Nova Cabana, que ha justificat la decisió de no cedir aules ni menjador dels nins per a activitats gimnàstiques, com zumba, sinó el pati de l’escola. Aquí poden llegir la carta de la Directora sobre ús de les instal·lacions del centre.

Les AMIPA del centre també han mostrat la seva disconformitat amb l’ús que l’AAVV volia donar a les aules i menjadors que s’han de destinar a l’educació dels infants i que la direcció del centre i l’Ajuntament s’han compromès a garantir la seva seguretat i salubritat. S’han donat casos de substraccions de material públic i trencament de mobiliari com taules, per usos inadequats, i volem evitar que torni passar.

Alternatives oferides per l’Ajuntament i rebutjades per l’AAVV

Atès al que disposa la normativa en Educació, i a la potestat de la Direcció del centre, l’Ajuntament ha cercat alternatives per a l’Associació de Veïnats Nova Cabana-Son Macià. A continuació s’enumeren algunes d’elles:

• Esbucar la paret que separa la part útil del magatzem dins el local.
  • Realització de les activitats al pati de l’escola, no a l’interior.
  • Cercar un altre local amb un preu de lloguer igual o inferior.
  • Traslladar les activitats a altres locals d’Associacions de Veïnats.

L’AAVV no ha acceptat cap de les alternatives, i ha emprès una dinàmica de crítica pública contra el regidor i l’Ajuntament, que ha arribat a la premsa, abans de la celebració de noves reunions. Afirmen que es suspendran activitats programades perquè se’ls ha deixat sense local, fet totalment fals. L’Ajuntament de Marratxí és qui paga el preu del lloguer del local i les despeses corrents, costos que superen els 900€ mensuals, quasi 12.000€ l’any que paguen tots els marratxiners, malgrat els assistents a les activitats paguen unes quotes.

Aquí podeu escoltar el Batle i el regidor de Participació Ciutadana, Mariano Izquierdo, a una entrevista per a IB3:

Reglament de participació ciutadana

L’àrea de Participació Ciutadana prepara un reglament per tal d’actualitzar el registre d’entitats i millorar els procediments amb les associacions. El nou equip de govern ha trobat que el reglament vigent conté punts desfasats i altres que no es compleixen a algunes associacions, com la renovació de la Junta o la fiscalització de les seves comptes. En unes setmanes s’aprovarà el nou reglament, que dotarà de major seguretat jurídica i canals de col·laboració a les entitats de Marratxí, com els Consells Ciutadans, que s’està estudiant si seran per nuclis i districtes. Aquests Consells serviran per a fer arribar de forma directa les necessitats, fer pressupostos participatius i potenciar més l’associacionisme a Marratxí

Compartir:Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone