Línia Verda es consolida com a canal de comunicació directa amb la ciutadania, amb 1.492 usuaris i 1.800 incidències al llarg del 2018 - Marratxí.es

Línia Verda es consolida com a canal de comunicació directa amb la ciutadania, amb 1.492 usuaris i 1.800 incidències al llarg del 2018

  • 15 gener 201915/01/19

Línia Verda

Línia Verda es consolida com a canal de comunicació directa entre l’Ajuntament i els veïnats. El servei digital que l’actual equip de govern va posar en marxa el febrer de 2016 per tal que la ciutadania fes constar al consistori qualsevol incidència en els espais públics del municipi per millorar-ne la conservació, arriba als 1.492 usuaris i va rebre 1.800 comunicacions al llarg del 2018.

El 80% d’aquestes 1.800 incidències que varen fer constar els veïnats del municipi varen ser resoltes (70%) o estan en procés de resoldre’s (10%). Els capítols principals en què la ciutadania va posar el focus l’any passat varen ser, per aquest ordre, enllumenat (14,4%), fems (13,5%), neteja (12,6%) i voravies i calçades (11%) D’aquesta manera, els departaments que més incidències dels veïnats solucionen són les brigades de Medi Ambient, Vies i Obres i Policia Local.

D’altra banda, les 1.800 incidències registrades l’any 2018 són 632 més que les registrades el 2017, la qual cosa suposa un increment del 53%. I, de fet, ja el 2017 va enregistrar un increment molt significatiu amb 1.177 incidències, per 800 del 2016, l’any en què es va posar en marxa el servei.

Aquest increment va relacionat directament amb l’augment del nombre d’usuaris registrats, que el 2018 varen experimentar una pujada del 71% respecte a 2017, fins arribar a un total acumulat de 1.492.

S’ha de recordar que el compte d’usuari d’aquest servei es pot obtenir bé a través de la web  www.marratxi.es o bé com a app, descarregant-la per Apple Store o per Google Play.

El batle, Joan Francesc Canyelles, explica que Línia Verda “és una eina que ens està donant uns resultats molt satisfactoris. No només és útil per solucionar problemes de diferents espais i en diferents àmbits de Marratxí, sinó que també ens permet detectar quines són les zones i les tipologies més importants de qüestions per resoldre des dels distints departaments de l’Ajuntament per tenir una millor cura i conservació del nostre municipi”.

El tinent de batle, Miquel Cabot, hi afegeix que “quan vàrem implantar aquesta eina, va ser per donar resposta a tots aquells ciutadans que es volien posar en contacte amb Ajuntament. I aquest objectiu s’està aconseguint, com ho demostren les xifres d’usuaris i d’incidències, que cada any han anat augmentant. Des de l’Ajuntament, el contacte directe amb la ciutadania ha estat una prioritat i un repte constant, i Línia Verda n’és un clar exemple”.

Cabot incideix també en la importància que la ciutadania de Marratxí millori la seva experiència d’usuari, bé a través de la web, bé a través de l’app.


 


Compartir:Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Ús de Cookies

Aquest lloc web utilitza Cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, cliqueu l`enllaç per a més informació. ACEPTAR