L’Ajuntament de Marratxí impulsa aquest projecte per a què els nins i nines del municipi aprenguin de manera divertida sobre el valors dels doblers i la procedència dels aliments

L’alumnat del CEIP Blanquerna ha visitat durant el matí el mercat de Sa Cabana, i s’espera que altres centres escolars visitin aquests espais d’intercanvi i socialització

Jaume Llompart:  “A Marratxí, creiem fermament en la importància d’ensenyar als nostres petits el valor de tot allò que els envolta, des de la procedència dels aliments fins als valors dels doblers.”

(MARRATXÍ, 23 d’octubre de 2024).– L’Ajuntament de Marratxí ha posat avui en marxa la iniciativa ‘Comerç i escola’, que té com a objectius acostar el comerç local als més petits i ensenyar-los el valor dels doblers i la procedència dels aliments. La finalitat és dotar-los dels coneixements necessaris perquè puguin visitar el mercat i altres comerços de proximitat de manera autònoma. Aquesta acció educativa forma part de la campanya ‘Marratxí estima els mercats’.

Els primers a participar han estat els alumnes del primer cicle (6-8 anys) del CEIP Blanquerna, que han visitat durant el matí el mercat de Sa Cabana per conèixer de primera mà les paradetes, el comerciants i els seus productes. A aquesta primera trobada hi han assistit el batle, Jaume Llompart, la regidora de Promoció Econòmica i Comerç, Odette Torres.

Jaume Llompart: “A Marratxí, creiem fermament en la importància d’ensenyar als nostres petits el valor de tot allò que els envolta, des de la procedència dels aliments fins al valor dels doblers. D’una manera divertida, han posat en pràctica allò que prèviament han estat treballant a les aules.”

Odette Torres, que ha acompanyat els nins i nines durant el recorregut pel mercat, ha afirmat que: “Aquesta iniciativa pretén conscienciar els més petits sobre la importància d’anar al mercat i que coneguin el producte local i de quilòmetre zero. D’aquesta manera, donem vida i continuïtat als mercats i comerços locals”.

Per la seva banda, la professora del CEIP Blanquerna Àngels Vidanya ha afegit que aquesta iniciativa “ha permès als nens i nenes situar en el mapa del municipi els comerços més pròxims a les seves llars”.

A més, les activitats es complementen amb jocs, dibuixos i un rap, organitzat pel taller de comunicació i màrqueting de Marratxí, relacionat amb el mercat, dissenyat per a estimular la imaginació i l’interès per els aliments. 

Aquest programa vol enfortir els vincles entre la comunitat educativa i el comerç de proximitat, incentivant les famílies a visitar els mercats i comerços del municipi. Pretén que, al llarg del curs, els alumnes dels centres escolars que ho sol·liciten puguin visitar el Mercat de Sa Cabana o el de Pla de Na Tesa, espais d’intercanvi i socialització, on podran interactuar amb els comerciants i conèixer de prop el comerç local. L’Agència de Desenvolupament Regional de les Illes Balears (ADR) hi ha col·laborat, facilitant material educatiu als participants.